Ceturtdien, 12. novembrī, tiešsaistē norisinājās DF LAB un Accenture Latvia organizētā darbnīca “My First Virtual Agent”, kurā interesenti varēja divu stundu laikā iemācīties izveidot savu pirmo viedo virtuālo asistentu. Apmācības vadīja uzņēmuma Accenture Latvia Viedo virtuālo asistentu ģildes vadītājs (Data & AI Conversational AI Guild Lead) Māris Lenšs.

Ikviens no mums vismaz reizi dzīvē ir saskāries ar virtuālo asistentu darbībā, piemēram, ar banku čatā noskaidrojot, kas jādara, ja esi pazaudējis savu karti. Tāpat arvien lielāku popularitāti cilvēku ikdienā iegūst balss asistenti, kā Amazon Alexa, kas tavā vietā sameklēs gan koncerta vai teātra biļetes, gan atskaņos tavu mīļāko dziesmu, gan izslēgs virtuvē gaismu.

Māra Lenša, Accenture Latvia Viedo virtuālo asistentu ģildes vadītāja, vadītajā darbnīcā piedalījās 20 interesenti no vairākām Latvijas augstākās izglītības iestādēm. Katram, pat pilnīgam IKT iesācējam, bija iespēja pašam iemācīties, kā bez maksas izveidot savu virtuālo asistentu pie sava personīgā datora.

Darbnīcas dalībnieki apguva virtuālo viedo asistentu tehnoloģijas teorētiskos pamatus un nepilnu divu stundu laikā radīja asistentu. Ievadā Māris atbildēja uz jautājumiem, kas ir virtuālais asistents, kur ikdienā mēs varam sastapt, kā arī – kā tas pielietojams dažādās sadzīves jomās un programmatūrās. Pēc tam dalībnieki izstrādāja asistentu, kas saprot lietotāja rakstīto un spēj atbildēt.

“Par spīti tam, ka kurss notika tiešsaistē, klātesošie tāpat diezgan daudz iesaistījās,” darbnīcas dalībniekus novērtēdams, saka Māris Lenšs. “Viņi veidoja paši savus risinājumus, nevis norakstīja ekrānā redzamo. Tas, protams, ir sarežģītāk, bet gan tehniskās, gan sarunu struktūras problēmas varējām atrisināt. Turklāt visi vai vismaz lielākā daļa nonāca līdz gala risinājumam – strādājošam virtuālajam asistentam.”

Virtuālais asistents mūsdienās var ieņemt dažādas formas un lomas. Īpaši Māris uzsvēra balss asistentu attīstību. Speciālisti strādā pie tā, lai saruna ar virtuālo asistentu noritētu pēc iespējas dabiskāk. Mērķis ir panākt, lai asistents izklausītos un formulētu atbildes tieši tāpat, kā to darītu cilvēks. Jau vairāki uzņēmumi izmanto virtuālos asistentus ikdienas darbā, piemēram, telemārketingā, un, iespējams, šodien tu esi runājis nevis ar darbinieku, bet ar virtuālo asistentu.

LU DF LAB ir medicīnas tehnoloģiju projektu studija, kura dibināta 2017. gadā. Būdama daļa Datorikas fakultātes, tā ir atvērta darbnīca, kurā ikviens interesents var nākt izmantot prototipēšanas iekārtas, ierasties uz bezmaksas lekciju vai veidot starpdisciplināras inovācijas.

Par turpmākajām darbnīcām un citiem notikumiem vari sekot līdzi DF LAB Facebook lapā.

Dalīties